۷ کاری که پس از انتشار یک پست وبلاگ باید انجام دهید

چگونه بازنشر شویم؟

۷ کاری که پس از انتشار یک پست وبلاگ باید انجام دهید

۷ کاری که پس از انتشار یک پست وبلاگ باید انجام دهید 1350 500 بنی کمالی

زدن دکمه انتشار آخرین وظیفه شما برای انتشار یک پست نیست. در این لحظه تازه وظیفه جدیدی شروع می‌شود: معرفی پست به جهانیان.

اگر فکر می‌کنید که پست‌های وبلاگ شما به خودی خود بازنشر می‌شود یا به اشتراک گذاشته می‌شود در اشتباه هستید. امروزه مردم بسیار بیشتر از گذشته با محتوا سر و کار دارند و خیلی حوصله گشتن و یافتن موضوعات و مطالعه آن‌ها را ندارند چرا که اطلاعی از سودمند بودن آن ندارند. آن ها نمی خواهند وقتشان را برای چیزی که نمی‌دانند چیست هدر دهند. در حقیقت این شما هستید که باید خود را به آن‌ها معرفی کنید. پس این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا ما برای شما بگوییم که چگونه بازدید بیشتر و در نتیجه اعتبار مضاعفی برای وبلاگ و مقاله خود ایجاد کنید.

۱- با یک ایمیل جذاب ترافیک را سرازیر کنید

اولین کار بعد از انتشار پست آرودن ترافیک بازدیدکنندگان روی پست است. خیلی سریع پست وبلاگ رو به لیست ایمیل مشترکینتان بفرستید. البته نباید همه پست را درایمیل برای آن‌ها ارسال کنید. این کار دو دلیل دارد:

  • فراموش نکنید، هدف ما از فرستادن ایمیل آوردن ترافیک بود­­. اگر پست کامل را در ایمیل ببینند ترافیکی به پست شما وارد نمی‌شود.
  • خیلی از آدم‌ها وقتی یک ایمیل طولانی ببینند نه مطلب را می‌خوانند و نه روی لینک کلیک می‌کنند و حتی احتمال لغو اشتراک ایمیل هم وجود دارد.

یک ایمیل جذاب با تیتری قانع‌کننده طراحی کنید و در آن خلاصه‌ای از مقاله قرار دهید. در انتها هم یک دکمه «کال تو اکشن» خوب بگذارید تا سیل ترافیک را روی مطلبتان سرازیر کنید.

نمونه ایمیلی که برای همین مقاله ارسال کردیم

۲- یک کمپین «همیشه سبز» در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کنید

بسیاری از بلاگرها پست‌های خودشان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و انواع باهوش‌ترشان کمپین‌های «همیشه سبز» روی شبکه‌های اجتماعی راه می‌اندازند.

کمپین «همیشه سبز» (Ever Green) چیست؟
این کمپین‌ها همواره به روز می‌شوند. به جای اینکه یک پست را چند بار در شبکه‌های اجتماعی خودتان معرفی کنید یا آن را به طور مداوم به اشتراک بگذارید، با اایجاد یکی از این کمپین‌های همیشه سبز به صوت خودکار پست خود را هر روز در معرض دید قرار دهید.

برای معرفی پست وبلاگتان در شبکه‌های اجتماعی چند مسئله را مدنظر داشته باشید:

  • تیتر یا چند عنوان برگزیده از مقاله وبلاگ را انتخاب کنید و به اشتراک بگذارید.
  • جمله قصار یا بخشی از مقاله‌تان را به اشتراک بگذارید.
  • تصویر یا اینفوگرافیکی از متن خود را با توضیحی کوتاه به اشتراک بگذارید.
  • یک چهر شناخته‌شده یا اینفلوئنسر را که مرتبط به مقاله شماست در پست خود تگ کنید.

۳- با چند اینفلوئنسر آشنا شوید تا پست‌هایتان را به اشتراک بگذارند

وقتی اینفلوئسرها پست شما را به اشتراک می گذارند، پست شما صدها یا شاید هزاران بر بیشتر از زمانی که خودتان پستی را معرفی کنید بازدید می‌خورد. این مسئله می‌تواند تفاوت بزرگ در دیده شدن مقاله شما و مطرح شدن اسم شما به وجود بیاورد.

۴- برای مقاله خود بک لینک بگیرید

یکی از روش‌های قدیمی که بلاگرها برای دیده شدن مقالات و پست‌های بلاگشان استفاده می‌کرند، دوستی با وبلاگ‌نویسان دیگر بود. این دوستی منجر به این می‌شد که چند بلاگ‌نویس لینک پست‌های یکدیگر را د صفحه خودشان به اشتراک می‌گذاشتند. این مسئله علاوه بر اینکه باعث دیده شدن بیشتر یک پست می‌شود، سبب بالا رفتن اعتبار صفحه شما می‌گردد. این افزایش اعتبار به گوگل و بقیه موتورهای جستجو می‌فهماند که مقاله شما یک مقاله معتبر و با کیفیت است که از نظر سایت‌ها و بازدیدکنندگان زیادی مورد تأیید قرار گرفته است. بنابراین شما را در جستجوهای مرتبط به موضوع مقاله در رتبه‌های بالاتر قرار می‌دهند که باعث رشد ترافیک ارگانیک و دائمی صفحه شما می‌شود. البته روش‌های پولی نیز برای انتشار پست در و سایت‌های دیگر وجود دارد. بسیاری از سایت ها و وبلاگ‌ها در ازای دریافت هزینه، لینک پست و سایت شما را در صفحه خود قرار می‌دهند. اصطلاحاً به این عملیات، «تبادل لینک» گفته می‌شود. دقت داشته باشید سایت‌هایی که لینک خود را درون آن‌ها قرار می دهید، از رتبه خوبی برخوردار باشند و اعتبار پایین نداشته باشند. چون اعتبار پایین سایت هدف برای شما نیز متیاز مفی به همراه خواهد داشت و به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شود.

۵- تنها ۱۰ دقیقه برای بررسی لینک‌های داخلی مقاله وقت بگذارید

برقرار کردن لینک میان موضوعات و صفحات مختلف نه تنها با سایت های دیگر بلکه به شکل داخلی می تواند باعث افزایش اعتبار شما در موتورهای جستجو شده و رتبه شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) بهبود ببخشد.

لینک کردن مطالب و صفحات مختلف وبلاگ و سایت شما علاوه بر اثرات مثبت بر اعتبار شما در موتورهای جستجو موجب گشتن مخاطب میان مطالب وبلاگ و سایت شما می‌شود و او را تبدیل به یک مخاطب علاقمند و حتی پیگیر می‌کند.

در نتیجه پس از انتشار یک پست وبلاگ تنها ۱۰ دقیقه زمان بگذارید و مقاله‌یتان را با موضوعات، محصولات و مطالب دیگر روی وب سایت و وبلاگتان لینک کنید. حتی اگر می‌توانید آن را به سایت‌های معتبر بیرونی هم لینک کنید این کار را انجام دهید. چون این عمل هم در نتایج موتورهای جستجو مؤثر است. مطمئن باشید این ۱۰ دقیقه بیش از آنچه فکرش را می‌کنید برای شما مفید خواهد بود.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

۶- کورا (Quora) پست شما را داغ می‌کند

وقتی مقاله‌یتان را در وبلاگ منتشر کردید به سراغ سایت کورا (Quora.com) بروید. اگر با کورا آشنا نیستید بدانید که بزرگترین سایت سؤال و جواب جهان است و روزانه میلیون‌ها کاربر به آنجا سر می‌زنند و پاسخ سؤالاتشان را دریافت می‌کنند. البته این امکان برای مقالات انگلیسی است و برای مقالات فارسی به جای آن می توانید از سایت‌های پرسش و پاسخ فارسی استفاده کنید.

در سایت کورا نزدیک ترین سوالاتی که مقاله شما می‌تواند پاسخی برای آن‌ها باشد را بیابید و به آن‌ها پاسخ دهید و لینک مقاله‌یتان را در پاسخ خود قرار دهید. هجوم مخاطبان به وبلاگ خود را خواهید دید.

۷- پست وبلاگتان را به شکل‌های مختلف پیشنهاد دهید

تنها راه انتشار محتوا نوشتن پست وبلاگ نیست. پس از اینکه کار انتشار مقاله‌یتان تمام شد، یک دستگاه ضبط صدا را در کنار خود قرار دهید و متن را با صدای خودتان بخوانید و آن را بر روی وبلاگ قار دهید این کار چند مزیت دارد. اول اینکه برخی از مخاطبان تمایلی به مصرف محتوای متنی دارند و ترجیح می‌دهند از اشکال دیگر محتوا مانند صوت استفاده کنند. دوم اینکه شما با قرار دادن یک فایل صوتی محتوای خود را بازنشر کرده اید و باعث دیده شدن مجدد آن می‌شوید.

البته ذهن خود را به پادکست و فایل صوتی محدود نکنید. روش‌های متنوعی برای دیده شدن و بازنشر شدن پست وبلاگ شما وجود دارند:

  • مقاله‌یتان را به یک فایل ارائه (مثل پاورپوینت) تبدیل کنید.
  • یک ویویو درمورد آن منتشر کنید.
  • نسخه پی دی اف و قابل دانلود آن را در دسترس مخاطبانتان قرار دهید.
  • مجموعه‌ای از چند پستتان را تبدیل به یک کتاب الکترونیکی و منتشر کنید.

تولید محتوا بهترین روش معرفی و تقویت برند شخصی شماست.

به پست‌هایتان شانس دیده شدن بدهید. پست‌ها دست به دست می‌چرخند و مخاطب خود را پیدا می‌کنند به شرط آنکه به اندازه کافی آن را در معرض دید قرار بدهید.

اگر فکر می‌کنید کار شما با لمس دکمه انتشار پایان یافته بهتر است درمورد پیش فرض‌هایتان تجدید نظر کنید. هر بار که شما به پستتان جان می‌بخشید و آن را مهم می‌شمارید در حقیقت خودتان را معتبرتر کرده اید. اما فراموش نکنید اگر به آن بی‌اعتنا باشید انگار پا را از روی پدال گاز برداشته اید و تمامی تلاش‌هایتان به باد رفته است.

پس بجای نوشتن و انتشار پشت به پشت پست وبلاگ، زمان بیشتری را برای اشتراک گذاشتن و دیده شدن بیشتر آن صرف کنید. حتی اگر الان پست تازه ای ندارید و یا انتشار پستی را در برنامه ندارید همین حالا این ۷ راه را برای پست‌های قدیمی خود آغاز کنید. توجه کنید این پست‌ها برای شما قدیمی است ولی بسیاری از مخاطبان بالقوه شما هنوز آن را ندیده اند.

 

منبع:

۱۰ Simple Edits That’ll Instantly Improve Any Piece of Writing

 

شاید بد نباشد با چالش لابراتوار من که به تولید و انتشار محتوا مربوط است، آشنا شوید:

چالش لابراتوار من

 

 

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
بدون دیدگاه
  • موعود توکلی 2018-04-15 at 9:24 ب.ظ

    سلام مقاله مفیدی بود . چقدر خوبه که این کار رو برای همین مقاله و مقاله های بعدی از فردا انجام بدیم

Subscribe for free resources and news updates.