کپی رایتینگ چیست ؟

کپی رایتینگ چیست ؟

کپی رایتینگ چیست ؟ 1350 500 m.mohammadi

کپی رایتینگ نام شغلی که طی چند سال گذشته در سراسر جهان و ایران بسیار پر رونق شده است . بهتر است که کپی رایت copyright که به معنی مالکیت معنوی اثر است را با copywrite اشتباه نگیرید . زیرا این دو عبارت ارتباطی با هم ندارند .

کپی رایتینگ یک نوع نویسندگی تجاری است که شامل نوشتن مقاله های تبلیغاتی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک است . کپی رایتینگ یعنی نوشتن شعارها و جملات در بنرهای تبلیغاتی ، نویسندگی متون کاتالوگ‌ها و معرفی و ارائه محصولات و خدمات هم به صورت مجازی و هم در دنیای واقعی .

گرچه این حرفه مثل دیگر مشاغل به یک پیش‌زمینه‌ی علمی و فنی مناسب نیازمند است ، اما این روزها عده ی زیادی از کپی رایترها بدون اینکه آموزش آکادمیک خاصی دیده باشند و تنها با نبوغ و خلاقیت خود تولید محتوا می‌کنند . در واقع خلاقیت اولین رمز موفقیت یک کپی رایتر است . در این مقاله رسانه لب شما را با این مقوله بیشتر آشنا می کند .

کپی رایتینگ

کپی رایتینگ و نقش آن در کسب و کار

این روز ها دنیای تجارت بر اصل جلب‌ توجه استوار می باشد . به این معنی که هر محصول ، شرکت یا خدماتی که توانایی این را داشته باشد که توجه بیشتری را به خود جلب کند موفق‌تر خواهد بود . اغلب باید پیش‌آمده باشد که در خیابان با انواع مختلف تبلیغات و بروشورها برخورد کرده باشید . کدام یک از آن ها توجه شما را جلب می کند ؟ د رهمین لحظه کوتاه است که تفاوت یک کپی رایتینگ خوب مشخص می‌شود ؛ لحظه‌ای که شما وادار به مطالعه ، دیدن و یا شنیدن آن تبلیغ می شوید .

حوزه ی خدمات کپی رایتینگ بسیار وسیع است . از آپدیت کردن شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر ، فیس‌بوک ، اینستاگرام تا طراحی بروشورها و کاتالوگ ها ، از تهیه ی محتوای جدید در قالب مقاله و مطالب مرتبط با محصولات و یا خدمات یک شرکت یا محصول نویسی و معرفی تولیدات و خدمات جدید شرکت ‌ها همگی جز زیرشاخه‌های کپی رایتینگ هستند . علاوه بر تمام این‌ها ، طراحی روند ثبت‌نام و خرید محصولات ، تولید پست‌های تبلیغاتی جهت اینترنت ، رادیو ، تلویزیون و… را هم می‌توان از وظایف یک کپی رایتر حرفه ای دانست .

 

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

 

یک کپی رایتینگ خوب کیست ؟

در صورتی که یک نویسنده‌ خلاق‌ و حرفه‌ای‌ باشد ، حتما راه های بهتر و مؤثرتری را برای جلب‌ توجه افراد به کار خواهد گرفت ؛ این را باید مد نظر داشت که یک کپی رایتینگ خوب محتوایی است که به ‌آسانی قابل‌فهم باشد . می تواند یک مطلب علمی باشد یا ارزیابی یک محصول . حتی روند ثبت‌ نام در یک وب‌سایت را می توان در نظر گرفت ، کپی رایتینگ مناسب سبب راحتی و کاربرپسند بودن آن خواهد شد . با این تفاسیر ساده‌نویسی پس از خلاقیت دومین قابلیت یک کپی رایتر محسوب می‌شود .

علاوه بر این یک کپی رایتر مناسب از جامعه هدف خود به خوبی آگاهی دارد ؛ به خواسته ها و سطح علم و اطلاعات آن ها واقف است و محتوای موردنیاز آن ها را نیز می‌داند . در حوزه ی کپی رایتینگ به‌روز بودن در حیطه های مختلف علمی و اجتماعی افزون بر بالا بردن سطح دانش و بهبود کیفیت محتوا می‌تواند به شناسایی دقیق‌تر جامعه هدف ، شما را یاری کند .

درکل می‌توان گفت کسب و کار و اقتصاد در جهان امروز جهت رشد و گسترش به کپی رایتینگ و تهیه ی محتوای خوب جهت جلب متقاضی وابسته است . این حوزه می‌تواند عرصه فعالیت میلیون‌ها فرد مستعد را در جهان را فراهم کند و بیشتر از آموزش به تمرین ، مطالعه و دیدن نمونه‌های موفق نیازمند است .

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.