معرفی ابزار های سئو سایت

ابزار های سئو

معرفی ابزار های سئو سایت

معرفی ابزار های سئو سایت 1350 500 m.mohammadi

سئو ( SEO ) چیست؟

سئو SEO برگرفته از عبارت Search Engine Optimization، به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و شامل روش هایی است که سبب می شود  به مخاطبینی که به محصول یا خدمات شما نیازمند هستند از راه های  موتورهای جستجو مانند بینگ و یاهو و گوگل معرفی شوید . اینکه اسم سایت شما در رتبه‌های بالا در صفحات نتایج موتور‌های جستجو    ( SERPs )  قرار بگیرد ارزش بسیاری دارد ، این یعنی این که یک تبلیغ رایگان در بهترین فضای تبلیغاتی جهان . این روند سبب می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سوی موتورهای جستجو همانند گوگل به سوی سایت شما هدایت شود .
با توجه به اینکه این ترافیک از راه جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با کار شما به دست آمده است ، امکان جذب و تبدیل بازدیدکنندگان به مخاطب بسیار بالا است.

چرا سئو مهم است؟

در بازار، امروزه سئو مهم‌تر از همیشه ظاهر شده است . میلیون‌ها کاربر و مخاطب از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و یافتن پاسخ سوالات خود استفاده می کنند . به علاوه کاملا روشن است اگر صاحب یک وبلاگ ، سایت یا فروشگاه اینترنتی باشید سئو می‌تواند سبب رشد و رسیدن به اهداف و توسعه کسب و کارتان شود .

روش ‌های سئو  ( SEO techniques )

روش ‌های بهینه سازی سایت به دوبخش کلی تقسیم شده اند :

  • بهینه سازی کلاه سفید ( White Hat SEO ):  شامل روش هایی که موتورهای جستجو تحت عنوان قسمتی از یک طراحی خوب و مفید برای مخاطبین تلقی می‌کنند .
  • بهینه سازی کلاه سیاه ( Black Hat SEO ):  شامل تکنیک ‌هایی است که موتورهای جستجو آن ها را تایید نمی‌کنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آن ها هستند. این روش ها با نام اسپم هم شناخته می‌شوند.

ابزار های سئو

ابزارهای سئو سایت

حالا بعد از اینکه در مورد سئو و روش‌های آن در رتبه بندی موتورهای جستجو، اطلاعات بیشتری کسب کردید نیاز به شناخت ابزارهایی دارید که به شما در تحلیل و آنالیز وب سایت کمک می کنند. که به کمک این ابزارها قادر خواهید بود رفتار ها و عملکرد خود و رقیب‌تان را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهید. در اینجا لابراتوار رسانه تعدادی از این ابزار ها را به شما معرفی خواهد کرد:

  • Google Analytics:  در صورتی که با SEO آشنا شده باشید، گوگل آنالیتیکس غیر قابل وصف است. دیدن صفحاتی که حداکثر ورودی و کلیک را از گوگل داشته اند، نرخ خروج از سایت ، تحلیل ترافیک و درصد ورودی از طریق موتور جستجو، تنها بخشی از اطلاعات مفیدی هستند که آنالیتیکس در اختیار شما می گذارد.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

  • Google Search Console: کنسول جستجوی گوگل ( GSC ) تعدادی از ابزارهای مفید است که به طور مستقیم از سمت گوگل جهت یاری به مدیران سایت ساخته شده است. شما می توانید از طریق این ابزار محتوای تکراری، وضعیت ایندکس صفحات و نحوه نمایش سایت در نتایج جستجو و … را  ببینید و بررسی کنید.
  • Google Keyword Planner: ابزاری از سمت گوگل برای کشف و انتخاب کلمات کلیدی ایده آل برای فرآیند سئو یا کمپین‌های تبلیغات اینترنتی و دیدن میزان جستجو کلمات مورد نظر در بازه زمانی خاص . توجه داشته باشید برای دسترسی به این ابزار به وی پی ان نیاز دارید.
  • Google Mobile-Friendly Test: گوگل برای سایت‌هایی که با کیفیت و رزولوشن‌های مختلف و دستگاه‌های مختلف تطبیق پذیر و واکنش‌گرا هستند ارزش زیادی قائل می شود. ابزار تست سایت برای موبایل وضعیت سایت شما را در این مورد نشان می‌دهد.
  • Google PageSpeed Insights: سرعت بارگذاری سایت یکی دیگر از عوامل رتبه بندی است. ابزار تست سرعت گوگل به شما می گوید که سایت شما سرعتی مانند سرعت خرگوش دارد یا سرعتی شبیه به لاک پشت! همچنین برای افزایش سرعت سایت پیشنهاداتی نیز به شما ارایه می‌شود.
  • Sitecheckup: سایت چکاپ به عنوان یک سامانه تحلیل‌گر، هر وب‌سایتی را از نظر SEO بررسی و آنالیز می‌کند و در راستای حل مشکلات موجود، راهکار‌های اثربخش پیشنهاد می‌دهد و با ارائه گزارش کامل مشکلات سئو به زبان فارسی به شما کمک می کند.
  • Browseo: یک ابزار خیلی خوب برای دیدن سایت از طریق  عنکبوت‌ موتورهای جستجو که با آن وضعیت نمایش محتوا و لینک‌های قابل دسترسی را می‌توان دید اگر قسمتی از محتوا یا لینک‌های شما در اینجا نمایش داده نشد برای رفع آن سریعتر اقدام کنید.
  •  Open Site Explorer: سایت اکسپلورر ابزاری برای شناسایی و نمایش لینک‌ها است . این ابزار توسط شرکت MOZ توسعه یافته است و در بخش Off-site خیلی خوب به شما کمک می کند. دقت کنید که برخی ویژگی‌های پایه به صورت رایگان ارایه شده است و برای قسمت پیشرفته و دریافت گزارش نیاز به حساب کاربری دارید.

برای دریافت مشاوره رایگان در مورد سئو سایت و بالا رفتن رتبه سایتتان  با ما تماس حاصل فرمایید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.