شیوه‌های بازاریابی ویدئویی (قسمت دوم)

شیوه‌های بازاریابی ویدئویی (قسمت دوم)

شیوه‌های بازاریابی ویدئویی (قسمت دوم) 1350 500 حیدری

در قسمت اول با ۱۰ تا از تغییرات که در صنعت بازاریابی ویدئوی رخ خواهد داد آشنا شدید. در قسمت دوم ۱۱ مورد بعدی را بیان خواهیم کرد که امیدوارم مورد توجه‌تان قرار بگیرد .

۱۱-با ویدئوهای جذاب، توجه مخاطبان را جلب کنید

جذابیت ویدئو یکی از مهمترین عوامل ماندگاری ویدئو شما در ذهن مخاطبان است. ویدئویی جذاب است که تمام توجه مخاطب شما را در بر بگیرد و آنان را ترغیب به برداشتن گام بعدی یا ادامه مکالمه بکند:

  • گذاشتن کامنت
  • به اشتراک گذاری ویدئو با دوستان
  • عضویت از طریق کلیک کردن بر روی لینک

چرا این عامل انقدر مهم است؟ خب، جذاب بودن برای پلتفرم هایی همانند یوتیوب و فیس‌بوک، نشانه‌ای از مهم بودن ویدیو شما است.

۱۲-ویدئوهای طولانی ارزشمند هستند (اگر به خوبی ساخته شده باشند)

بزرگترین افسانه بازاریابی ویدئویی ارزشمندتر بودن ویدئوهای کوتاه است. اما حقیقت این است: ویدئوها هیچ وقت طولانی نیستند، خسته‌کننده هستند. بنابراین انتظار این را داشته باشید که در سال ۲۰۱۸، به خصوص در یوتیوب شاهد ویدئوهای طولانی‌تر باشید.

۱۳-داستان سرایی پادشاه است

داستان‌سرایی چیز جدیدی نیست. اما در بازاریابی ابزار قدرتمندی است. برای دهه‌ها، داستان سرایی قدرمندترین ابزار ارتباط در میان انسان‌ها بوده است، و علوم به ما نشان داده است که داستان‌سرایی واقعا مغز ما را درگیر می کند و بهتر از هر چیز دیگری در اعماق احساسات افراد نفوذ می کند.

زمانی که ویدئوها یا هر ابزار بازاریابی که استفاده می کند همراه با داستان باشد، احتمال اینکه احساسات افراد را برانگیزید و توجه شان را جلب کنید بیشتر می شود.

۱۴-ویدئو خود را متناسب با پلتفرم‌های مختلف تنظیم کنید

یوتیوب ….

فیس‌بوک ….

اینستاگرام …..

اسنپ‌چت ….

هر پلتفرمی روش منحصر به فرد خود را دارد. اگر می‌خواهید در یوتیوب به مخاطبان خود برسید، یا توجه دنبال‌کنندگان را در فیس‌بوک جذب کنید، باید بدانید جامعه آنان چه محتوایی را ترجیح می‌دهند.

به عنوان مثال اگر یک ویدئو ۱۵ دقیقه‌ای از ارائه کنفرانس خود دارید، به طور کامل آن را در یک بخش در یوتیوب قرار دهید، اما برای قرار دادن در فیس‌وک آن را در سه بخش ۵ دقیقه ای ارسال کنید.

۱۵-فیسبوک ویدئو را در اولویت قرار خواهد داد

امکان پخش ویدیو فیسبوک به صورت رسمی در سال ۲۰۱۶ توسط مارک زوکربرگ اعلام شد و این تازه شروع ماجرا بود.

اتفاقی که سبب هیجان بیشتر در فیسبوک گردید امکان بارگذاری ویدیوهای لایو در فیسبوک بود که در سال ۲۰۱۷ اعلام شد. ویدیوهای لایو گوی رقابت بازاریابی را ربودند. امروزه چه کاربران و چه صاحبان کسب‌وکارها برای مخاطبان خود ویدیو لایو تهیه می‌کنند تا هرچه بیشتر دیده شوند.

۱۶- بسیاری از ویدیوها بدون صدا طراحی می‌شوند

با تشکر از ویدئوهای موبایل، ۸۵% از ویدیوهای که در فیسبوک به نمایش درمی‌آیند بدون صدا هستند که تبدیل به چالشی برای بازاریابان شده است. اما  این اتفاق سبب شد که بیشتر کسب‌وکارها به فکر طراحی محتوا برای ویدیوهای بی‌صدا باشند.

بازاریابان باید روی امکان پخش ویدیو به صورت خودکار تمرکز کنند تا مخاطبان، ویدیوها را به راحتی در هرمکانی، چه در ایستگاه‌های مترو چه در مطب پزشک، تماشا کنند.

اگر می‌خواهید ویدیوهای موفقی داشته باشید بسیار مهم است که از کپشن‌ها و طرح‌های گرافیکی برای جذب بیشتر مخاطبان خود استفاده کنید، که بیصدا بودن ویدیو را هم پوشش بدهند و کماکان برای مخاطب جذاب باشند.

۱۷-صعود ویدیوی لایو

پخش زنده داشته باشید، زیرا در سال ۲۰۱۷ ویدیو لایو در شبکه‌های اجتماعی سبب محبوبیت بسیاری از برندها شد.

هم اکنون فیسبوک، اینستاگرام و توییتر امکان پخش ویدیوی لایو را دارند و شاهد افزایش میزان پخش ویدیوی زنده هستیم. فیسبوک حتی اخیرا امکان پخش ویدیوی لایو ۳۶۰ درجه را راه اندازی کرده است. پخش ویدیو لایو یک تجربه کاربری جدید و جذاب ایجاد می‌کند. بازاریابانی که از ویدیو لایو استفاده کرده‌اند بیشترین میزان تعامل مخاطبین را شاهد بوده‌اند.

۱۸-ویدیوی آموزشی

ما در عصر “جستجو، تماشا و یادگیری” هستیم که این به نفع بازاریابان می‌باشد. زمانی که میزان تماشای ویدیوهای آموزشی تا این حد بالا می‌باشد پس می‌تواند در راس بازاریابی محتوای یک کسب‌و‌کار قرارگیرد. علاوه بر این با انتشار ویدیوهای تبلیغاتی امکان اینکه توسط کاربران به اشتراک گذاشته شوید بسیار افزایش می‌یابد و سبب می‌شود آگاهی از برند شما بسیار افزایش یابد.

۱۹-ویدیو نقش مهمی در برقراری ارتباط ایفا می‌کند

زمانی که ویدیو توجه مخاطبان شما را بیشتر از یک متن نوشتاری جلب می‌کند پس برای برقراری بهتر و تاثیرگذارتر استفاده از ویدیو خالی از لطف نیست. برای اعلام اخبار مهم کسب‌و‌کار خود و اطمینان از اینکه همه مشتریان پیغام شما را دریافت کرده‌اند تاثیر ویدیو را فراموش نکنید.

۲۰-ویدیو در ایمیل

تصور کنید که در ایمیل‌های ارسالی شما ویدیو هم جای داشته باشد. چقدر برای مخاطبان شما شگفت انگیز و جذاب خواهد بود؟

فراموش نکنید که افراد بیشتر ترجیح می‌دهند که تماشا کنند تا بخوانند. با توجه به این نکته ویدیوها نرخ کلیک‌شدگی بیشتر دارند.

بنابراین ویدیوها افزایش نرخ کلیک‌شدگی سریعتری دارند و در ایمیل‌هایی که برای کمپین‌های تبلیغاتی سال ۲۰۱۸ ،بخشی هم برای ویدئوها در نظر گرفته شده است. این روند رو به افزایش است زیرا هرچه زمان می‌گذرد بازاریابان با مزایای آن بیشتر آشنا میشوند.

۲۱-مدیریت بحران و ویدیو

ویدیو ابزار قدرتمندی برای فروش و بازاریابی می‌باشد اما فراموش نکنید که در مواقع ضروری می‌توانید پیغام خود را از طریق ویدیو خیلی سریع و راحت‌تر از متن نوشتاری به افراد انتقال دهید. بعلاوه بیشتر افراد ترجیح می‌دهند ویدیو شما را تماشا کنند تا اینکه یک مقاله طولانی مطبوعاتی را مطالعه کنند.

نتیجه گیری

امیدواریم مطالب برایتان مفید بوده باشد.همانطور که مطالعه کردید، ویدیو سردمدار قلمروی محتوای دیجیتال می‌باشد. چشم‌اندازها به دنبال تبلیغات ویدیویی هستند، شبکه‌های اجتماعی سبب گسترش آن می‌شوند، کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند از آن برای دریافت نتایج واقعی و نتایج قابل اندازه‌گیری استفاده کنند. کسب‌وکارها همانند هر پدیده‌ی نوپای دیگر باید در این پدیده هم پیشروی کنند و محدودیت‌ها را از بین ببرند قبل از آنکه از زمانش بگذرد و دیگر جذابیت اولیه را نداشته باشد.به بیان دیگر، اگر هنوز استراتژی ویدیویی ندارید اکنون زمان آن رسیده که دست به کار شوید.

آیا به جمله «محتوا پادشاه است» ایمان آورده ای؟

اگر نه یه جای کارت ایراد داره، ما با بازاریابی محتوا فروشت رو چند برابر می‌کنیم

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.