شش المان یک وب‌سایت خوب و پنج اشتباه یک وب‌سایت بد

شش المان یک وب‌سایت خوب و پنج اشتباه یک وب‌سایت بد

شش المان یک وب‌سایت خوب و پنج اشتباه یک وب‌سایت بد 1350 500 پهلوانی

المان‌های یک وب‌سایت خوب:

۱. طراحی گرافیکی مناسب

طراحی یک لغت فراگیر است که تمام عناصر بصری وب‌سایت شما را در برمی‌گیرد، لوگو، فونت، فضاهای سفید، قالب و رنگ‌ها. استفاده از یک رنگ‌بندی که به موضوع وب‌سایت شما مربوط باشد کمک می‌کند که شما و محتوایتان یکپارچه به نظر بیایید. در زمان طراحی لازم است که به فضاهای سفید و استفاده از رنگ‌ها و معنای آن‌ها بیاندیشید.

۲. محتوا

یکی از اصلی‌ترین راه‌های رسیدن به یک وب‌سایت خوب، فراهم آوردن محتوای خوب و مرتبط با موضوع کار شماست که برای مراجعه‌کنندگانتان جذاب باشد. محتوای شما باید به این سؤال مراجعه‌کنندگانتان پاسخ دهد که:«در این سایت برای من چه چیزی وجود دارد؟»

۳. مسیریابی

مسیریابی یا منوهای مسیریابی دکمه‌هایی هستند که مخاطبان شما را به جایی راهنمایی می‌کنند که اطلاعات یا امکانات مورد نیازشان را برآورده کند. معمولاً این نوار در بالای سایت و گاهی نیز در سمت راست آن قرار دارد. استفاده از این دکمه‌ها باید ساده باشد و چینش آن‌ها منظم.

۴. دعوت به عمل

«دعوت به عمل» مجموعه‌ای از لغات است که مخاطبان شما را تشویق می‌کند بلافاصله در وب‌سایت شما دست به کاری بزنند، مثلاً خرید کنند، فرمی را پر کنند یا در سایت عضو شوند. هیچ فرمول جادویی برای دعوت به عمل وجود ندارد. راه‌حل، آزمایش مداوم برای رسیدن به چیزی است که برای وب‌سایت و مخاطبان شما پاسخ‌گو باشد.

۵. اعتبار

یک وب‌سایت خوب حس اعتماد را به مخاطبانش القا می‌کند. طراحی صحیح این مسأله را از طریق نمایش دادن مواردی که نشان دهند شما یک منبع موثق هستید در نظر می‌گیرد. یکی از راه‌ها برای رسیدن به این هدف، استفاده از لینک‌های تأیید شده، مطرح کردن هویت، پیام و اطلاعات تماس به صورت شفاف، نگارش صحیح و به کارگیری حقایقی اثبات‌کننده است.

۶. سازگاری با دستگاه‌های مختلف

روز به روز بر تعداد افرادی که با گوشی‌های موبایل یا تبلت به سراغ سایت‌ها می‌روند افزوده می‌شود، به طوری که پیش‌بینی شده در سال ۲۰۱۷ سهم موبایل از فعالیت‌های اینترنتی بیشتر از کامپیوترهای شخصی خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما از طریق موبایل، تبلت و هر دستگاه دیگری که قابلیت وصل شدن به اینترنت را دارد، قابل مشاهده باشد.

 

یک سایت خلاقانه و با تمامی امکانات می‌خوام!

خوب جای درستی اومدی تخصص ما همینه

 

اشتباهات یک وب‌سایت بد:

۱. محتوای قدیمی

اجازه ندهید سایتتان خاک بگیرد. بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی بلافاصله از سایتی که محتوای آن قدیمی است خارج می‌شوند؛ بگذریم از تأثیری که این مسأله بر جایگاه شما در جستجوها خواهد داشت.

۲. محتوای زیادی

این از محتوای کم هم بدتر است. هرچه بازدیدکنندگان شما با حجم بیشتری از مطالب طولانی و اطلاعات پراکنده مواجه شوند، سریع‌تر از سایت شما خارج خواهند شد.

۳. عدم استفاده از تصویر

استفاده نکردن از تصاویر سایت شما را کسالت‌بار و خسته‌کننده می‌سازد. بازدیدکنندگان امروزی انتظار دارند در سایت شما ترکیبی از محتوا و تصاویر و لوگوها را مشاهده کنند.

۴. غیرمعتبر به نظر رسیدن

هنگامی که مشتریان به یک سایت جدید می‌رسند، احتمالاً گاردشان بسته است، به خصوص اگر قبلاً از سایت‌های دیگر ضربه خورده باشند. آن‌ها معمولاً با تردید به سایت شما نگاه می‌کنند و بسیار محتمل است که ادعاهای عجیب را باور نکنند. نظام‌مند کردن محتوا، استفاده از رنگ‌های منسجم، به کار بردن قالبی که در صفحات مختلف تکرار شود و هم‌چنین طراحی صفحات فرود مناسب و هماهنگ با کمپین از جمله راه‌های معتبر به نظر رسیدن است.

۵. بی‌روح بودن

شما با انگیزه و داستانی کسب‌وکارتان را راه انداخته‌اید. زمان زیادی را صرف طراحی یک استراتژی حرفه‌ای و راه اندازی شرکتتان کرده‌اید، پس اجازه دهید سایتتان شخصیت شما را نشان دهد. اگر کسب‌وکاری دارید که در آن با مشتریانتان بسیار صمیمی هستید و با لبخند به سراغشان می‌روید، از قالب و رنگ‌بندی شاد استفاده کنید. از رنگ‌بندی و نوشتار کسالت‌بار استفاده نکنید. شما باید توجه بازدیدکنندگانتان را جلب کنید و یک سایت بی‌روح خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید بازدیدکنندگانتان را فراری خواهد داد.

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.