شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی ایمیلی(ایمیل مارکتینگ)

شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی ایمیلی(ایمیل مارکتینگ)

شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی ایمیلی(ایمیل مارکتینگ) 1350 500 کیوان کریمی‌پور

شاخص های کلیدی عملکرد بازاریابی ایمیلی(ایمیل مارکتینگ)

 

ایمیل یکی از موثرترین کانال های مارکتینگ است که توانایی بالایی در افزایش ترافیک و نرخ تبدیل دارد.

برای برنامه ریزی کمپین یا فعالیت در هر کانال بازاریابی، تعریف هدف و پایش آن امری ضروری است. در اینجا شاخص هایی که باید برای بازاریابی ایمیلی اندازه گیری و تحلیل کنید و برای بهبود آن تلاش کنید آورده شده است.

 

تبدیل(Conversion)

تبدیل می تواند برای هر هدفی که انجام می شود و عامل آن بازاریابی ایمیلی است، تعریف شود و لزوما نباید فروش باشد. اندازه گیری تحقق اهداف کوچک تر به بهینه سازی برنامه کلی کمک می کند. برای مثال، تعداد عضو شدن در خبرنامه یا تعداد دانلود اپلیکیشن

نرخ تبدیل به درصد افرادی گفته می شود که یک هدف مطلوب را انجام داده اند. مثلا روی یک لینک در ایمیل شما کلیک کرده اند.

 

نرخ باز شدن(Open Rate)

این شاخص تعداد افرادی را که ایمیل شما را باز کرده اند نشان می دهد. شاخص نرخ باز شدن ارتباط مستقیمی با کیفیت موضوع ایمیل شما دارد. موضوع ایمیل بیش ترین تاثیر را در ترغیب مخاطب به باز کردن ایمیل دارد.

 

نرخ کلیک(Click-through rate)

اگر تعداد کلیک هایی که روی لینک داخل ایمیل شما شده است را بر تعداد ایمیل تحویل داده شده تقسیم کنید و در ۱۰۰ ضرب کنید، نرخ کلیک را خواهید داشت. اگر این نرخ بالا است نشان می دهد که محتوای شما با کیفیت بوده است و شما در تولید لید موفق عمل کرده اید.

 

نرخ لغو عضویت(Unsubscribe rate)

تعداد افرادی که تعداد ایمیل کافی از شما دریافت کرده اند و سپس عضویت خود را لغو کرده اند. لینک لغو عضویت باید به طور واضح دیده شود و مخفی نگردد. آسان کردن لغو عضویت افراد به مراتب از به زور نگه داشتن فرد بهتر است.

 

نرخ پرش(Bounce rate)

درصد ایمیل که تحویل داده نمی شوند. این ایمیل ها به دو دسته سخت و نرم تقسیم می شوند. دسته سخت زمانی است که آدرس ایمیل اشتباه است و دسته نرم زمان هایی است که مشکلی در تحویل دادن به وجود می آید.

 

نرخ تحویل دادن(Delivery rate)

درصد ایمیلی که تحویل داده شده است. این شاخص کیفیت لیست ایمیل و کیفیت جمع آوری این لیست در ابتدا را نشان می دهد.

 

ترافیک سایت

درصد افرادی که با کلیک روی لینکی داخل ایمیل وارد سایت می شوند نیز شاخصی است که باید اندازه گیری شود. باز شدن ایمیل روی موبایل از دسکتاپ بیش تر است و ممکن است فرد رو موبایل ایمیل شما را ببیند و بعدا روی دسکتاپ وارد سایت شما شود. بنابراین باید افزایش ترافیک کلی اندازه گیری شود نه فقط ورودی هایی که از لینک ایمیل وارد سایت شده اند.

 

زمان روی سایت(Time on site)

این شاخص زمانی را اندازه می گیرد که فرد بعد از کلیک روی لینک داخل ایمیل و وارد شدن به سایت، روی سایت می گذراند.

 

رشد لیست

این که شما به طور مداوم لیست ایمیل خود را گسترش دهید الزامی است. این کار از راه های مختلفی نظیر گذاشتن CTA آخر مقالات، انگیزاننده ها و پروموشن های مختلف امکان پذیر است. از اضافه کردن لیست های آماده و موجود در بازار به شدت اجتناب کنید. مخاطب واقعی خود را جذب کنید و بازاریابی ایمیلی خود را ارزیابی کنید. اضافه کردن لیست آماده معنی داری فعالیت شما و امکان بهبود آن را کاهش می دهد.

 

آگاهی از برند(Brand awareness)

ایمیل یک راه بسیار موثر برای افزایش آگاهی از برند است حتی اگر تا مدتی باعث خرید فرد نشود. حتی اگر فرد عضویت خود از لیست ایمیل شما را لغو کند، به این معنی که دیگر از شما خرید نمی کند، نخواهد بود. متاسفانه اندازه گیری این شاخص بسیار مشکل است.

 

به نظرت ایمیل مارکتینگ جواب نمی‌ده، نه؟

سخت در اشتباهی! ما با یک کمپین اصولی ایمیل مارکتینگ نظرت رو عوض می‌کنیم.

 

برای خواندن مطالب بیش تر در این حوزه، مقالات زیر پیشنهاد می شود:

شاخص کلیدی عملکرد یا kpi چیست؟

۹ شاخص کلیدی عملکرد دیجیتال مارکتینگ(قسمت اول)

 

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.