حس مهر، یک استارت آپ به رنگ مهربانی

حس مهر

حس مهر، یک استارت آپ به رنگ مهربانی

حس مهر، یک استارت آپ به رنگ مهربانی 1350 500 سارا خانکشی زاده

مقدمه ای بر استارت آپ ها

حد و مرزی برای ایده های یک استارت آپ وجود ندارد!

 گاهی اوقات می توان مفاهیمی که از صدها سال قبل در میان مردم وجود داشته را با کمی چاشنی خلاقیت و تکنولوژی مدرنیزه کرد و نتایج شگفت انگیزی هم به دست آورد. برای مثال، نوعی فعالیت خیریه که هدف آن کمک به افراد بی بضاعت یا درمان بیماران با جمع آوری مبلغ مورد نیاز است و به اصطلاح خودمانی به آن ” گلریزون ” می گویند، می تواند ایده جالبی برای یک استارت آپ باشد. 

حس مهر ” یک استارت آپ خیریه با هدف حمایت از بیماران بی بضاعت در سراسر ایران است که توسط گروه مانا و  بچه های خوش ذوق لابراتوآر رسانه طراحی گردیده  .

 

حس مهر، یک استارت آپ کراد-فاندینیگی

حس مهر یک استارت آپ fin-tech  – یا مالی – است که در حوزه کراد فاندینگ عمل میکند. (crowd funding  به معنای آن است که مبالغی اندک از تعداد زیادی از کاربران برای یک هدف مشخص دریافت میگردد).

در crowd funding سه بخش اصلی وجود دارد : کسانی که ایده طرح را ریخته و برای عمومی سازی آن تلاش می کنند. مردمی که در پرداخت ها مشارکت دارند و سوم، پلتفرمی که برای ارتباط این دو طرف به کار میرود.

 

حس مهر چطور کار می کند؟

پلتفرم حس مهر، پرونده های بیمارانی از سراسر ایران را به همراه داستان هر بیمار و شرایط او تعریف میکند و نشان میدهد که هزینه درمان هر بیمار چه قدر بوده و تا به حال، چه میزان از مبلغ مورد نظر پرداخت شده است. هر کاربر می تواند به میزان دلخواه به هر یک از بیماران مورد نظر خود کمک کند.

همچنین کاربران می توانند مبلغی را به صورت ماهانه به حس مهر کمک کنند که این پرداخت های ماهانه به صورت اتوماتیک برای قدیمی ترین پرونده هایی که هنوز پرداخت آنها تکمیل نشده منظور می شود تا از تکمیل تمامی پرونده ها اطمینان حاصل گردد.

 

 

 

نمونه های مشابه حس مهر در زمینه کراد فاندینگ 

از نمونه های مشابه و موفق خارجی حس مهر میتوان سایت watsi را نام برد که از ۶ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون هزینه های درمانی هزاران نفر در سراسر جهان و مخصوصا مناطق محروم آفریقا را فراهم کرده است.

از نمونه های ایرانی استارت آپ های خیریه می توان به مهربانه و  ۲nate اشاره کرد که پروژه هایی در تمامی زمینه های کمک رسانی و حمایت را معرفی می نمایند.

 

نقاط قوت حس مهر

  1. از نقاط قوت حس مهر می توان به تخصصی بودن آن اشاره کرد. حس مهر بر خلاف سایر پلتفرم های تامین مالی عام المنفعه  فقط در زمینه پرداخت هزینه های درمانی فعالیت میکند . در حال حاضر حس مهر فقط تامین مالی برای کودکان را در الویت قرار داده است.
  2. حس مهر شفاف است ! یعنی احس مهر تمامی مبالغ کمک شده را تا ریال آخر برای درمان بیماران هزینه میکند و اسناد تمامی پرداخت ها را پس از ترخیص بیمار در اختیار شما میگذارد . بنابراین بر خلاف سایر خیریه ها حس مهر هزینه های خود را از مبالغ دریافتی تامین نمیکند . هر چند شما میتوانید جدا گانه به حس مهر نیز کمک نمایید.

 

 

می‌خوای یه فروشگاه به وسعت اینترنت داشته باشی؟

ما حرفه‌ای‌ترین فروشگاه آنلاین رو برات طراحی می‌کنیم.

 

حس مهر در ۶ ماه گذشته

در شش ماهی که حس مهر به صورت رسمی راه اندازی شده، تا به حال ۸۰ میلیون کمک نقدی جمع آوری گردیده که هزینه های درمانی بیش از ۲۰۰ کودک نیازمند را پوشش داده است.

 

بیایید لبخند نقاشی کنیم

اگر شما هم دوست دارید که به کودکان نیازمند سرزمینمان کمک کنید، میتوانید همین حالا شروع کنید. کافیست یک بیمار را انتخاب کنید و هر مبلغی که میخواهید برای درمان او کمک کنید.

به بیماران در حس مهر کمک میکنم!

 

حس مهر را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی کنید تا همه در نقاشی کردن لبخند بر روی لبان کودکان سرزمین مان سهمی داشته باشیم.

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.