تگ Hreflang چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد

تگ Hreflang چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد

تگ Hreflang چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت دارد 1350 500 مجید رجبی

تگ Hreflang (که به صورت rel=”alternate” hreflang=”x” استفاده می شود) به گوگل می گوید که زبان صفحه چیست و در نتیجه، موتورهای جستجو می توانند نتایج را بر اساس زبان و کشور به مخاطبین نشان دهند.

کد نمونه

<link rel=”alternate” href=”http://example.com” hreflang=”en-us” />

Rel=”Rlternate” Hreflang=”X” چیست

تگ hreflang

بر اساس ادعای گوگل در دسامبر ۲۰۱۱ ، تگ Hreflang به شما این امکان را می دهد که به موتورهای جستجو نشان دهید چه ارتباطی بین صفحات شما با زبان مورد جستجو برقرار است. این مورد در سئوی محلی (Local SEO) شما کارآمد خواهد بود. تگ Hreflang سیگنالی را برای موتورهای جستجو ارسال می کند که به آن ها می گوید کاربران در حال جست و جو به زبان X هستند و موتورهای جست و جو نتایج مرتبط با زبان X را به آن ها نشان خواهند داد.

برای مثال، اگر شما یک نسخه اسپانیایی از سایت انگلیسی زبان خود تهیه کرده اید، باید این تگ را به صورت hreflang=”es” در header سایت خود درج کنید. در نتیجه موتورهای جستجو، IP افرادی را که جستجو می کنند در نظر می گیرند و اگر آن IP ها متعلق به اسپانیا باشند نسخه اسپانیایی سایت شما را به جای نسخه انگلیسی در نتایج به نمایش خواهند گذاشت. این کار باعث کاهش Bounce Rate و افزایش نرخ تبدیل شما خواهد شد.

 

چرا گوگل سایتم رو در صفحه اول نشون نمی‌ده؟

بهینه سازی و سئو رو برای سایتت شروع کن

 

تگ Hreflang همچنین می تواند برای متغیرهای بیشتری در یک زبان مورد استفاده قرار بگیرد. برای اینکار باید از تگ Hreflang به صورت گسترده تری استفاده کرد به عنوان مثال از hreflang=”es-es” برای اسپانیایی زبان های ساکن اسپانیا و از hreflang=”es-mx” برای اسپانیایی زبان های ساکن مکزیک استفاده می شود. این تگ، در صورتی که بخواهید مخاطبین خود را در کشورهای مختلف مورد هدف قرار دهید بسیار کارآمد خواهد بود.

تگ Hreflang یک سیگنال است نه یک دستورالعمل. این جمله به این معنی است که دیگر فاکتورهای سئو ممکن است باعث نادیده گرفته شدن Hreflang شوند و جایگاه صفحه را در نتایج جستجو تغییر دهند.

در زمان انتشار این مقاله، موتورهای جستجوی گوگل و یاندکس از این تگ استفاده می کنند ولی موتور جستجوی بینگ از متاتگ های زبان استفاده می کند.

جای تگ Hreflang کجاست؟

تگ Hreflang می تواند درHTML markup صفحه، در header و یا در sitemap سایت استفاده شود.

تاثیر تگ Hreflang بر رتبه سایت

این تگ ممکن است به افزایش ترافیک سایت شما کمک نکند ولی هدف اصلی آن، هدایت کاربران به سمت محتوای درست است. همچنین این تگ به موتورهای جستجو کمک می کند که نسخه صحیح یک سایت را بر مبنای موقعیت و زبان کاربران در نتایج جستجو به نمایش بگذارند. استفاده از ccTLD می تواند به شما براساس منطقه جغرافیایی نیز کمک کند.

تفاوت Canonicalization و Hreflang

کنونیکال ابزاری است که با استفاده از آن، URL اصلی مطلب را برای موتورهای جستجو مشخص می کند و از تولید محتواهای تکراری جلوگیری می کند. Hreflang ابزار دیگری است که صفحات (معمولا مشابه) را بر اساس زبان یا منطقه جغرافیایی در نتایج جستجو قرار  می دهد.

به طور خلاصه این تگ تأثیر مستقیمی بر سئوی سایت شما دارد و می تواند رتبه شما را در صفحات نتایج جست و جو افزایش دهد. در عین حال، روش های بی شماری برای افزایش رتبه سایت وجود دارد که بر اساس استراتژی و سیاست های دیجیتال مارکتینگ خود می توانید از همسو ترین روش ها با نیازها و اهداف خود استفاده کنید. اگر در تعیین استراتژی کسب و کار خود دچار مشکل یا سر درگمی هستید، می توانید از مشاوره متخصصین کسب و کار در لابراتوار رسانه بهره مند شوید.

منبع: MOZ

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا
۲ دیدگاه
  • سلام
    اگه این کار رو کنیم، وقتی با فیلتر شکن جست و جو کنن، تاثیر منفی بر سئو ما دارد؟

    • مینا صفری 2020-03-09 at 11:05 ق.ظ

      سلام، دیگر فاکتورهای سئو ممکن است باعث نادیده گرفته شدن این تگ شوند و جایگاه صفحه را در نتایج جستجو تغییر دهند.

Subscribe for free resources and news updates.