تحلیل بازار در طرح کسب ‌و کار چگونه است؟

تحلیل بازار در طرح کسب ‌وکار چگونه است؟

تحلیل بازار در طرح کسب ‌و کار چگونه است؟

تحلیل بازار در طرح کسب ‌و کار چگونه است؟ 1350 500 m.mohammadi

تحلیل بازار در طرح کسب ‌و کار ( Business plan ) به معنای اطلاعات مربوط به بازار ، صنعت و کلیه‌ نتایج و یافته های تحقیق در مورد کسب و کار است. در طرح کسب ‌و کار ، معمولاً قسمت تحلیل بازار بعد از قسمت «توصیف شرکت» می آید که بخشی کلیدی از هر استراتژی کسب و کار صحیح است. این مقاله به بیان تحلیل بازار و مواردی می پردازد که شامل آن می شوند.

تحلیل بازار شامل چه مواردی است؟

  • چشم‌اندازی از صنعت و کسب و کار

در مرحله نخست، برای اینکه مشتریان صنعت خود را ارزیابی کنید، باید صنعتی که کسب و کارتان در آن قرار دارد را توصیف کنید. برای این کار  لازم است به شرح پارامترهایی مانند: نرخ رشد زمانی، اندازه‌ی کنونی صنعت، روندهای صنعت و… بپردازید. به‌طور مثال: هم اکنون شرکت شما در چه مرحله ای است؟ یا نرخ رشد پیش‌ بینی ‌شده برای آن چقدر است؟

  • بازار هدف

برای اینکه بازار به آسانی قابل کنترل باشد باید بازار هدف خود را به طور دقیق مشخص کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید، این است که سعی کنید به طور همزمان بازار های هدف زیادی را جذب کنید.

کارهایی که باید برای بازار هدفتان انجام دهید:

  • جداسازی ویژگی‌های بازار هدف

مهم ترین خواسته های مشتریانتان را بشناسید. آیا این خواسته ها تا کنون برطرف شده اند؟ بازار هدف شما کجا زندگی می کنند؟ چقدر با روش های فروش دوره ای و فصلی آشنایی دارید؟ این روش ها چه تأثیری بر کسب و کار شما دارند؟

  • میزان اولیه‌ بازار هدف

درباره خریدهای سالانه کسب و کارتان، به جز اندازه‌ بازار هدف، چه موارد دیگری را می‌توانید تهیه کنید؟ میزان رشد پیش بینی شده بازار برای گروه هدف شما چقدر است؟

  • سهم شما از بازار چقدر خواهد بود؟

میزان سهم بازار و مشتریانی که می‌توانید در یک منطقه خاص به دست آورید، چقدر است؟ از اطلاعات به دست آمده، در طرح کسب‌ و کار و تجارت خودتان استفاده کنید.

  • قیمت گذاری و سود ناخالص

چهارچوب قیمت گذاری، سطوح حاشیه‌ سود ناخالص و تخفیف های مورد استفاده در تجارت و  کسب‌ و کار خود را توصیف کنید. بعد از جمع آوری اطلاعات به دست آمده از بررسی‌های بازار و تحقیقات که قبلاً صورت گرفته، کافی است بر روی نتایج آن متمرکز شوید و از سایر جزئیات، در ضمیمه طرح کسب‌ و کار خود استفاده کنید.

 

می‌خوای بدونی نسبت به رقبات تو دنیای دیجیتال چه جایگاهی داری؟

تحلیل کامل دیجیتال صنعتت رو از متخصصین ما بگیر

 

تحلیل رقابتی

تحلیل رقابتی - تحلیل بازار در طرح کسب ‌وکار چگونه است؟

در فرآیند تحلیل رقابتی تحلیل بازار، ابتدا باید بر اساس محصولات و خدمات، رقبای کسب ‌وکار خود را شناسایی و ویژگی‌های رقابتی زیر را ارزیابی کنید.

  • سهم بازار رقبا
  • نقاط ضعف و قوت رقبا
  • بازار هدف کسب ‌و کار شما چقدر برای رقبا اهمیت دارد؟
  • موانعی که برای ورود شما به بازار وجود دارد.
  • چه فرصت‌های مناسبی برای ورود شما به بازار وجود دارد؟
  • آیا رقبای فرعی وجود دارند که موفقیت شما را در کسب و کارتان تحت تأثیر قرار دهد؟
  • موانعی که برای بازاریابی اینترنتی کسب‌ و کار شما وجود دارد چیست؟ (به طور مثال : تغییرات فناوری، مبالغ بالای سرمایه گذاری و نبود پرسنل حرفه ای)

محدودیت‌های قانونی در تحلیل بازار چیست؟

شکل رویارویی شما با ملزومات قانونی دولتی و خصوصی که تجارت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، چگونه است؟ این قانونمندی برای شما چه هزینه هایی دارد؟ جهت تهیه یک طرح کسب ‌و کار ( business plan ) کامل و کاربردی باید تمامی نکات بالا را در قسمت تحلیل بازار منظور کنید.

برای داشتن برندینگ آنلاین موفق، لازم است تحلیل جامعی از کسب و کار خود داشته باشید که یکی از مهم ترین بخش های آن، تحلیل بازار کسب و کار شما است. اگر در خصوص دیجیتال برندینگ و تحلیل کسب و کار با سؤال یا ابهامی مواجهید، می توانید برای اطلاعات بیشتر و دقیق تر، این صفحه را ببینید و از خدمات مشاوره رایگان ما در لابراتوار رسانه استفاده کنید.

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.