تاثیر دیجیتال مارکتینگ در توسعه برند

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در توسعه برند

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در توسعه برند 1350 500 m.mohammadi

دیجیتال مارکتینگ ، در واقع به تمام فعالیت هایی که به منظور تبلیغ محصول ، خدمات ، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت می گیرد گفته می شود ، که شامل موارد مختلفی از جمله راه اندازی  وب سایت، ایجاد ارتباط با کاربران در شبکه های اجتماعی، استفاده از روش های مختلف تبلیغات اینترنتی و کمپین های تبلیغاتی ، بازاریابی محتوا ، ایمیل مارکتینگ ، ویدیو مارکتینگ ، بازاریابی شبکه های اجتماعی ، بازاریابی توسط موتورهای جستجو و…

به عبارت دیگر دیجیتال مارکتینگ ، استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد ساختار حرفه ای در اینترنت و گسترش آنها از طریق تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود . برخی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از :

بازاریابی جاذبه ای : بازاریابی جاذبه ای و روش های مختلف مرتبط با آن یعنی ، به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد و از طریق روش های مختلف مانند سئو ، بازاریابی محتوا و… وب سایت شما بتواند مشتری را جذب کند.

بازاریابی چریکی : استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری ، به طوری  که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند.

بازاریابی ویروسی : با گسترش شبکه های اجتماعی و کاربرپسند بودن آن ها و بالا بودن اهمیت رسانه های اجتماعی ، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن این رسانه ها توسط کاربران ، این استراتژی اهمیت بالایی پیدا کرده است . استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های محبوب  بازاریابی اینترنتی محسوب می شود.

ایمیل مارکتینگ : استفاده از ابزار ایمیل، جهت اطلاع رسانی و تعامل  با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیک های مختلف با این زمینه مانند ایجاد Landing Page می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند.

به دلیل همه گیر شدن استفاده از اینترنت و زمانی که افراد ، صرف گشت و گذار در دنیای دیجیتال و رسانه های اجتماعی می کنند ، کسب و کار شما هم تحت تأثیر فضای دیجیتال قرار می گیرد . لذا عدم حضور شما در دنیای مجازی باعث از دست رفتن فرصت های بسیاری خواهد شد. اگر کسب و کاری نو باشد ، باید نام تجاری یا هویت خود را در کوتاه ترین زمان ممکن بسازد و پیش از رقیبان ، خود را در بازار مورد نظرش توسعه دهد.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

در دیجیتال مارکتینگ امکان توسعه و محبوبیت برند در فضای آنلاین با استفاده از استراتژی های آن به تحقق می پیوندد و می توان به راحتی  کمپینی از مشتریان بالقوه و سود آور را به وجود آورد. همچنین دیجیتال مارکتینگ می تواند با ارائه اطلاعات مهم از برند ، دید خوبی در ذهن مخاطبان ایجاد کند. در اینجا برخی ابزارها ی دیجیتال مارکتینگ را که در توسعه کسب و کارهای نو مفید است ، ذکر کرده ایم :

  1. بهینه سازی سایت (سئو سایت)

مجموعه ای از عوامل که باعث افزایش رتبه وب سایت می شوند و برخی از آنها مشخص و برخی دیگر محرمانه می باشند. بهینه سازی و سایت یک حرفه است ، که به مرور زمان و کسب تجربه به دست می آید و در دنیای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

  1. دیجیتال مارکتینگبازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به عنوان یکی از جذاب ترین و کارآمدترین شیوه های بازاریابی مورد توجه قرار گرفته است. طبق آمار های جهانی، محتوای جذاب و کاربر پسند یکی از سه دلیل اصلی برای روی آوردن مخاطبان به برند ها در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شمار می رود.

  1. دیجیتال مارکتینگبازاریابی در رسانه های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگبازاریابی رسانه‌های اجتماعی شامل به اشتراک‌گذاری اجتماعی محتوا ، ویدیوها و عکس‌ها برای اهداف بازاریابی است. از این ابزار می توان برای ارتباط با مشتریان فعلی و آینده استفاده کرد. انتخاب این ابزار بهترین رسانه برای انواع کسب و کار ها و شرکت های نو و استارت آپ است.

 

  1. ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ امکان تعامل با مخاطبان را بسیار آسان کرده است و این امکان را می دهد تا با دسته بندی کاربران و ارسال مطالب مرتبط با برند برای هر دسته ، وفاداری مشتریان فعلی و مشتریان جدید را افزایش داد. در وحله اول باید بانک اطلاعاتی از مشتریان فعلی و بالقوه تهیه شود.

دیجیتال مارکتینگ

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.