بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا چیست؟

بازاریابی درونگرا چیست؟ 1350 500 مصلایی

زمانی که برایان هالیگان در سال ۲۰۰۵ برای نخستین بار در مورد بازاریابی درونگرا مطلب نوشت و آن را مناسب کسب و کارهای کوچک با درآمدهای بزرگ و محصولات دانش بنیان معرفی کرد، احتمالاً نمی‌دانست که سالها بعد، بازاریابی درونگرا، یک مکتب جدی می‌شود که در همه‌ی حوزه‌ها ادعاها و ابزارهای مختلفی را مطرح می‌کند و تماما راهکارهای دیگر را، در زیر چتر بازاریابی برونگرا قرار می‌دهد.

بازاریابی درونگرا همان بازاریابی ربایشی است. بازاریابی درونگرا بجای استفاده از متدهای قدیمی مانند خرید تبلیغات، خرید لیست های ایمیل یا تماس های غیر مستقیم، با استفاده از محتوای جذاب اعتماد مشتری ها را جلب می کنند. بازاریابی درونگرا برای جذب مشتری ها به محصولات و سرویس ها از ۲ مفهوم بنیادی  استفاده می کند:

محتوا:  ساخت محتوای آنلاین (صفحات وب، مقالات وبلاگ و پیام های اجتماعی) در موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی، راهی مفید برای جذب مشتری های بالقوه است.

مفهوم: محتوایی که مشتری ها را به سمت خرید محصولاتتان سوق می دهد را کشف کنید و عملکرد مخاطبانتان را در وبسایت پیش بینی کنید.

مزایای بازاریابی درونگرا

  • بر پایه تکنیک بازاریابی با کسب اجازه فعالیت میکند.

یکی از مهم ترین مزایای بازاریابی درون گرا نسبت به بازاریابی سنتی (Permission Marketing) این است که به معنای بازاریابی و تبلیغات با کسب اجازه از مخاطب تعبیر می شود. ما اغلب در معرض بمباران تبلیغات خسته کننده و آزار دهنده هستیم . انواع مدل های بازاریابی که باعث آزار و اذیت شما می شود همه از جنس بازاریابی سنتی یا برون گرا هستند ، مثل تبلیغات پیامکی ناخواسته ، ارسال ایمیل های اسپم ، تبلیغات پاپ اپ روی وب سایت ها ، تیزرهای تلویزیونی بین فیلم و سریال و … .

اما در بازاریابی درونگرا وقتی کاربران در خبرنامه وب سایت شما عضو می شوند و یا در شبکه های اجتماعی برندتان را دنبال می کنند بدین معناست که به محتوا و همچنین شنیدن صدای برندتان علاقمند و مشتاق هستند . این عضویت یا دنبال کردن کاملا اختیاری هست و در هر زمان به راحتی می توانند به اختیار خود لغو اشتراک کرده و هیچگونه مزاحمتی برای آنها ایجاد نخواهد شد.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

  • بر روی مخاطب هدف شما تمرکز می کند

یکی از مهمترین استراتژی ها در بازاریابی این است که به جای تبلیغات برای عموم مردم ، فرایند بازاریابی دقیقا برای مخاطبان هدف (Target Marketing) انجام شود . با تمرکز بر روی مخاطبان هدف و شناسایی نیازها و خواسته های آنها ، می توان نرخ تبدیل فروش محصولات و خدمات شرکت را تا حد چشمگیری افزایش داد.  برای این کار شما محتوایی تولید می کنید و به سوالات و دغدغه های ذهنی کاربرانتان قبل از خرید پاسخ می دهید .

  • محتوای کاربرپسند می تواند به صورت ویروسی منتشر شود

یکی از مزایای دیگر فرایند بازاریابی درون گرا ، انتشار محتوای تولید شده در شبکه های اجتماعی است که مخاطبان هدفتان ، در آنجا شما را دنبال می کنند . وقتی شما محتوای خوب و مفیدی تولید کرده باشید این شانس رو خواهید داشت که علاقمندانتان ، محتوای شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند و بدین شکل محتوای شما به صورت ویروسی منتشر خواهد شد . قطعا پاسخ به سوالات و دغدغه های ذهنی کاربران می تواند باعث به اشتراک گذاری پست شما شود .

  • ارزان و مقرون به صرفه بودن

اغلب بودجه های تبلیغاتی که در بازاریابی سنتی هزینه می شود بسیار زیاد است . تلویزیون ، رادیو ، مجلات چاپی و بیلبورد و … خیلی مناسب برای کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود نیست اما بازاریابی درونگرا یا جاذبه ای ارزان و مقرون به صرفه است و با حداقل هزینه قابل انجام است .

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.