استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی

استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی

استفاده از گیمیفیکیشن در بازاریابی 1350 500 مصلایی

در مقاله های پیشین گفتیم گیمیفیکیشن چیست؟

در ادامه می خواهیم با ۶c گیمیفیکیشن آشنا شویم و باهم یاد بگیریم که گیمیفیکیشن چه کاربردی در بازاریابی دارد. چگونه از گیمیفیکیشن در برنامه های بازاریابی خود برای تشویق مشتریان به مشارکت استفاده کنیم؟ چگونه مشتریانی وفادار داشته باشیم؟

#captivate، وسوسه کردن

انجمن بدمینتون انگلستان یک جریان به نام “ Battle Badminton “ ایجاد کرد که در آن بازیکنان در همه رده های مهارتی، به وسیله مسابقه بایکدیگر؛  امتیاز و مقام به دست آوردند. امتیازات در تابلو امتیازات محلی و حتی در سطح ملی قابل ردیابی بوده است که این میزان امتیاز باعث پادشاه شدن شما در میدان نبردتان می شد. با اینکار شما می توانید تعداد فراوانی ماموریت های کوتاه مدت و فعالیت به مشتریان محول نموده و آنها را به سمت هدف نهایی سوق دهید.

#challenge، رقابت کردن و به چالش کشیدن

به چالش کشیدن مشتریان از طریق آموزش نکات و مهارت های نو به مشتریان و متبحر کردن آنها در آن مهارت ها. بازخورد دادن نسبت به پیشرفت آنها و پاداش دادن به موفقیت هایشان امکان پذیر است.

“Chevrolet Volt” با ایجاد یک رقابت ساده در زمینه ی مهارت های رانندگی و دادن بازخورد مجازی به نحوه ی رانندگی افراد، باعث کاهش ۵۳ درصدی افرادی شده است که با سرعتی بیش از سرعت مجاز رانندگی می کرده اند.

#cherish، گرامی داشتن

می توان به کار مشترک ۳radical با برنامه سبک زندگی کاربران بانک DBS سنگاپور، با بکارگیری شبکه iBeacons اشاره کرد. با قرار دادن سیستمهای سنجش مکان در داخل پایانه های پرداخت کارت، امکان ایجاد رقابت های مبتنی بر مکان را فراهم آورده و در نتیجه باعث خرید بیشتر در فروشگاهای شریک ( partner stores ) شده است.

 

یک کمپین همه جانبه دیجیتال می‌خوام

اگر می‌خوای کسب و کارت تو اینترنت بترکونه از همینجا شروع کن

 

#connect، ارتباط برقرار کردن

فروشگاه لوازم بهداشتی آرایشی ” Sephora ” یک گروه اجتماعی با نام ” BeautyTalk ” ایجاد کرد که مشتریانی که عضو شده اند محصولات را مورد بررسی قرار می دهند و باعث شده تا مشتریان ویژه تا ۱۰ برابر بیشتر از سایر اعضای گروه خرید کنند، که خود این اعضای معمولی نیز به نوبه خود تا دو برابر بیشتر از مشتریانی که عضو این گروه اجتماعی نیستند خرید می نمایند. کمک کنید که مشتریان با هم معاشرت کنند و جذب گروه های مختلفی شوند.

#create، خلق کردن

فراهم آوردن فضایی برای مشتریان جهت تولید محتوای دلخواه توسط خودشان و پاداش دهی منطبق با آن. اینگونه مشتریان کنترل بیشتری بر فعالیت هایشان خواهند داشت که باعث ایجاد حس غرور در آنها شده و باعث می گردد که آنها هر چه بیشتر به توسعه و اشتراک نام تجاری شما کمک کنند.

” DevHub ” که در حدود ۴۰ هزار نفر توسعه دهنده وب دارد، با راه اندازی یک سیستم گیمیفیکیشن باعث شد تا ساخت و تکمیل سایت های کاربران از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد بهبود داده شود. قبل از اینکه این سایت “ گیمیفای ” شود، کاربران پس از ثبت نام، هر جلسه فقط یک یا دو کار مرتبط انجام می دادند.

#champion، قهرمان بودن

برای مشتریانی که بیشتر با محصولات شما سر و کار دارند،  فرصت های بیشتری  ایجاد کنید. جنبه تبلیغاتی آنها را به رسمیت شناخته و بازاریابی محصولاتتان را به آن ها بسپارید.

با دادن اختیار به مشتریان شرکت تلفن همراه انگلیسی ” GiffGaff ”  وفاداری آن ها تا ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.