استارت آپ و اشتباه های آن در دنیای امروز

استارت آپ و اشتباه های آن در دنیای امروز

استارت آپ و اشتباه های آن در دنیای امروز 1350 500 m.mohammadi

برای هر کار آفرین ، راه اندازی یک استارت آپ موفق ، یک رویاست . یک ایده ی ناب و خاص باعث موفقیت برند و استارت آپ شما خواهد شد ، که تأثیر به سزایی در توسعه ی برند و حتی برنامه ریزی برای گسترش کار دارد ، اما یک سری اصول باید در کسب و کار لحاظ شود که در ادامه بیان می کنیم :

اشتباهات استارت آپی

  • موقعیت مکانی نادرست

اگر ذات یک استارت آپ به گونه‌ای است که در جاهایی خاص احتمال موفقیت آن بیش‌تر است ، پس بهتر است در آن شهر مستقر شوید . فرض کنید که یک خانه‌ای دارید که آن را به بهترین و مجلل‌ترین شکل ممکن ساخته‌اید ، اما اگر این خانه در یک موقعیت نامناسب قرار داشته باشد ، آیا تمام زحماتتان به هدر نرفته است ؟ در مورد استارت آپ ها نیز این قاعده صادق است .

  • در حاشیه نشستن

فرار کردن از رقبا ، بی سرو صدا کارها را  ادامه دادن در یک گوشه ای از ترس شکست ،  قطعاً استارت آپ شما را از اهداف اصلی دور خواهد کرد .

  • مدیریت نامناسب سرمایه

از میان راضی کردن سرمایه‌گذاران و راضی کردن کاربر‌هایتان ، همواره کاربر‌ها را برگزینید . اگر کاربر‌ها راضی باشند ، سرمایه‌گذاران شما نیز سرانجام به پول خواهند رسید .

  • ایده‌های تکراری

ادامه دادن ایده های شرکت های دیگر جای هیچ پیشرفتی نخواهد داشت . اگر فردا یک شرکت جدید همانند گوگل به میدان بیاید قطعاً مانند گوگل موفق نخواهد بود .

  • لجاجت

منطبق شدن استارت آپ ها با نیاز ها و خواسته‌های مشتریانشان و عدم لجاجت یا سازگاری این شرکت ها باعث پیشرفت روز افزون آن ها شده است .

  • جذب سرمایه‌ی زیاد

جذب سرمایه‌ی بسیار زیاد ممکن است باعث شود که شما پیش از این که تولید مفیدی داشته باشید تصور کنید که موفقیت زیادی به دست آورده‌اید . فراموش نکنید که سرانجام این کاربران هستند که باید بیش از هر کس دیگری تحت تاثیر کار شما قرار بگیرند ، نه سرمایه‌گذاران .

 

  • تاخیر در شروع به کار

هر چه با تاخیر بیش‌تری استارتاپتان را راه‌اندازی کنید ، پاسخ تردید‌هایتان را هم با تاخیر بیش‌تری درخواهید یافت . پس بهتر است با موضوع مواجه شده و هر چه سریع‌تر کارتان را آغاز کنید .

  • راه‌اندازی زودهنگام

ممکن است که هنوز آمادگی لازم برای اداره و مدیریت یک استارت آپ با رشدی بسیار سریع را نداشته باشید و یا بدتر از آن ، محصول قابل قبولی برای عرضه نداشته باشید . این استارتاپ ممکن است به شکست شما ختم شود .

  • عدم پیش‌بینی و شناسایی مصرف‌کنندگان

احتمال دارد مشتریانی برای محصول یا خدمات شما وجود داشته باشد اما شما آن ها را شناسایی نکرده باشید و بعید هم نیست مشتریان احتمالی اصلاً وجود خارجی نداشته باشند . یادتان باشد که این را بررسی کنید .

استارت آپ-و جذب مشتری

  • تک‌بنیان‌گذاری در استارت آپ

پیدا کردن سرمایه‌گذار برای کسانی که استارت آپ را به تنهایی شروع کرده اند کار اشتباهی است و شانسشان برای موفقیت در کار تقریباً صفر است . غالباً استارت آپ هایی که دو نفر به عنوان بنیان‌گذار در کنار هم و به صورت یک تیم در آن شروع به کار کرده‌اند موفق بوده‌اند .

  • تلاش نامصمم

فقدان اراده‌ی به سرانجام رساندن یک استارتاپ کم یاب نیست . اگر حس می‌کنید که گزینه‌های دیگری به جز پرداختن به استارت آپ خود در زندگی دارید ، احتمالاً به صورت ذهنی درگیر آن‌ها خواهید بود .

  • همه ی حواستان به روابط باشد

شما نمی‌توانید تمامی مشکلاتتان را با کدنویسی حل کنید . کسب‌وکار‌ها بر پایه‌ی روابط شکل می‌گیرند . در اجتماع رفته و مردم را ملاقات کنید .

  • جذب کم سرمایه در استارت آپ

در صورتی که به اندازه‌ی کافی در استارت آپ خود هزینه نکنید ، نمی‌توانید که یک محصول خوب با تمام قابلیت‌های بالقوه‌ای که می‌تواند داشته باشد به بازار عرضه کنید .هر اندازه که هزینه کنید ، همان قدر نیز نتیجه خواهید گرفت .

جذب سرمایه در استارت آپ

  • خرج های اضافی

ولخرجی زیاد ، قبل از پیش رفتن به مرحله‌ی بعد ، می‌تواند به پایان کار استارتاپ شما منجر شود .

  • قربانی کردن کاربران برای سود

همواره برای درآوردن پول زمان هست . اما برای راضی کردن مشتریان همیشه دیر است .  شما باید چیزی تولید کنید که آن‌ها در حال حاضر نیازمند آن هستند .

  • دعوا میان بنیان‌گذاران

تفاوت سلیقه ، افکار و ایده میان بنیان‌گذاران امری رایج است . از آن جا که بنیان‌گذاران ذاتاً جاه‌طلب هستند ، گویی همواره ناچار به مخالفت هستند .

  • استخدام برنامه‌نویسان ناکارآمد

برای این که بدانید یک برنامه نویس خوب است یا بد ، دو راه وجود دارد : یا باید خود شما برنامه‌نویس زبردستی باشید یا این که فردی با این ویژگی در تیم شما وجود داشته باشد که به وی اعتماد کامل دارید . برنامه‌نویسان استثنایی همواره در اقلیت قرار دارند.

استارت آپ

  • انتخاب زیرساخت اشتباه

باید از همان تمام تلاش خود را بگذارید بر این که هر چه سریع‌تر فعالیت استارت آپ شما بزرگ شود ، زیرا این قضیه مشخص می‌کند که ، استارت آپ شما خواهد مرد یا به حیاتش ادامه ‌خواهد داد ؟! اگر به موقع مقیاس فعالیت و مخاطبین استارت آپ شما گسترش پیدا نکند ، رقبا جایگاه شما را اشغال خواهند کرد . مصرف‌کنندگان نیز منتظر نمی‌مانند تا شما از پس این مسئله برآیید و سریعاً به سراغ رقبای شما می‌روند .

اشتباهات_استارت_آپی

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.