چالش لابراتوار من

چالش لابراتوار من

چالش لابراتوار من 1350 500 ثروتی

چالش لابراتوار من

از امروز ۱۷ بهمن ۹۶ تصمیم گرفتیم روی برند شخصیمون در لابراتوار رسانه کار کنیم و تولید مقاله از قسمت دیجیتال مارکتینگ به کل شرکت گسترش بدیم.

از اونجایی که ما در ایرسا پرداز عضو تیم لابراتوار رسانه هستیم، و لابراتوار یه جای علمی تخصصی هست، باید بتونیم تئوری هامون رو تست کنیم و نتیجه آزمایشاتمون رو منتشر کنیم، در حال حاضر برند شخصی و بازاریابی محتوا دست در دست هم یکی از مهمترین مفاهیم بازاریابی اینترنتی هستند. از امروز میخوایم هر کدوممون یک ربع در روز یا دو و نیم ساعت در هفته وقت بذاریم و تجربیاتمون رو تبدیل به چیزی ملموس مثل (مقاله، پادکست، ویدئو) کنیم. ما از الان می تونیم نتیجه شگفت انگیزش رو پیش بینی کنیم. یک سال دیگه همین موقع می تونیم به آمار های زیر نگاهی بندازیم و از کار خودمون شگفت زده بشیم.

بیاید حساب کنیم در ایرسا پرداز ما ۳۱ نفر هستیم، نیروی عزیز خدماتیمون رو اگر استثنا بگیریم میمونه ۳۰ نفر، هر سال ۵۲ هفته اس ۲ هفته که عیده، هر کسی هم میتونه ۴ هفته مرخصی باشه پس میمونه ۴۰! (۶ هفته هم مدیر دیجیتال مارکتینگ تخفیف میده) هر دو هفته یک مقاله میخوایم که چیز سخت و زیادی نیست، پس ۲۰ مقاله در سال برای هر نفر میشه. پس :

۲۰ هفته × ۳۰ نفر = ۶۰۰ مقاله و محتوا در سال

با این عدد فوق العاده سال دیگه همین موقع هر کدوم از مقاله هامون چندین هزار بار دیده میشه، چون بر اساس الگرویتم های گوگل و تخصص بچه ها ما در اکثر کلمات تخصصی چگالی خوبی داریم، همچنین طرفدارای رسانه لب هر هفته دنبالمون خواهند کرد.

اگر دوست داشتید بیشتر در مورد نوشتن محتوا بدونید یا ترجیح میدادید ویدئو یا پادکست تولید کنید، میتونید به واحد دیجیتال مارکتینگ سر بزنید دور هم فکر کنیم.

تا آخر سال فقط ۶ هفته مونده، این فرصت رو داریم که حداقل نفری ۳ مقاله آماده کنیم.

این کار جدای از مزایای فوق العاده ای که برای تک تکمون داره و کمکی که به جایی که در اون کار می کنیم و دوستش داریم می کنه یه چالشه، معمولا نوشتن مقاله سخت ترین کار بنظر میرسه، تا وقتی خط اول رو ننوشتی همه چیز سخت و دور بنظر میرسه؛ به محض اینکه پاراگراف اول رو نوشتی کار راحت میشه، بخاطر همین اسمش رو گذاشتیم چالش لابراتوار من، بیاید از این آزمایش و چالش سر بلند بیرون بیایم.

 

پ.ن۱: اگر می تونید چند تا عکس مرتبط پیدا کنید تا بتونید مفهوم رو بهتر برسونید، بالاخره میگن یه عکس بیشتر از هزار کلمه حرف توش هست.

پ.ن۲: اگر خواستید مقاله ای که برای لابراتوار رسانه رو توی سایت شخصیتون هم بذارید قبلش هماهنگ کنید که سایت شخصیتون رو بهینه کنیم، گوگل بدونه مقاله رو یه نفر نوشته.

پ.ن۳: اگر نمی دونید برند شخصی چیه و چطور میتونیم محتوای خوب تولید کنیم به لینک زیر مراجعه کنید.

 

 

اولین به روزرسانی کمپین «چالش لابراتوار من»

 

اجرای چالش خیلی سخت‌تر از اون چیزی بود که فکر می‌کردیم. به خاطر تراکم کاری و کم لطفی بعضی بچه‌ها از نتایج دلخواهمون خیلی دوریم. برای پیشرفت تو این قضیه گفتیم بشینیم یه پلن گیمیفیکیشن بریزیم و تعامل بچه ها رو بیش تر کنیم.

ورژن اولیه پلن رو درآوردیم، حالا باید یه مدت پیاده ش کنیم، نتیجه رو ببینیم و کم کم بهبودش بدیم. تو لابراتوار بچه ها خیلی سرشون شلوغه و اینکه هر نفر بره ببینه مقاله ش در چه وضعیتیه، چقد دیده شده و چه بازخوردی داشته یکم زمان بره و معمولا این اتفاق نمیفته. ولی چیزی که خیلی مهمه اینه که بچه ها بازخورد کارشون رو ببینن. داریم رو پلن کار می کنیم، تو آپدیت بعدی نتیجه رو بهتون خبر می دیم.

 

 

تا اینجای کار دستاوردهای خیلی خوبی داشتیم. مثلا کار خیلی قشنگی که کردیم این بود که با بچه ها نشستیم یه پلن استراتژی واسه چالش درآوردیم. این پلن دید فوق العاده ای بهمون داد که روزی که شروع به تدوینش کردیم انتظارشو نداشتیم.

 

الان این ها رو می دونیم:

 

  • روی چه موضوعاتی مقاله می خوایم.

 

  • توی اون موضوعات کدوم کلمات کلیدی بیش ترین جستجو (impression ) را دارند؟ برای این موضوع از ابزارهای مختلفی مثل kwfinder استفاده کردیم.
بررسی impression برای کلمات کلیدی مورد نظر

بررسی impression برای کلمات کلیدی مورد نظر

 

 

  • جایگاه (SERP)هر کلمه کلیدی چنده، Impression و CTR ما روی اون کلمات چقدره؟ برای این موضوع از گوگل وب مستر استفاده کردیم.
استفاده از گوگل وب مستر برای استخراج داده های ورودی

استفاده از گوگل وب مستر برای استخراج داده های ورودی

 

 

  • هدفمون مشخصه که برای هر کلمه میخوایم به چه جایگاهی برسیم و ترافیک مورد انتظار ما چقدره؟

 

  • روی هر کلمه کلیدی سایت هایی با جایگاه صفحه اول گوگل رو می شناسیم و درصد ورودی به هر سایت(Share of Voice) رو داریم. مثلا می دونیم که ۲۱٫۱ درصد کسایی که “مدیریت شبکه های اجتماعی” رو سرچ می کنن، وارد سایت X میشن، ۲۰٫۶ درصدشون وارد سایت Y میشن و این اطلاعات رو برای همه کلمه ها و برای همه رقبا داریم.
استفاده از alexa برای تحلیل رقبا

استفاده از Alexa برای تحلیل رقبا

 

 

 

  • حتی دقیقا خبر داریم که سایت های رقیب چند درصد ورودی شون رو از هرکدوم ازین کلمه ها می گیرن، به عنوان مثال می دونیم که سایت X ، ۵ درصد ورودی هاش رو از “مدیریت شبکه های اجتماعی” می گیره.
استفاده alexa برای تحلیل رقبا

استفاده از Alexa برای تحلیل رقبا

 

  •  سرانجام با تحلیل این دیتای فوق العاده جذاب و هیجان انگیز، دقیقا میدونیم که روی چه کلمات کلیدی و چه موضوعاتی مقاله لازم داریم و تعداد مقاله برای هرکدوم ازین موضوع ها رو هم مشخص کردیم. راستش چالش لابراتوار من خیلی جذاب تر از اونی شده که انتظار داشتیم.

 

یکشنبه‌ها قبل از شروع کار یک مقاله رایگان از لابراتوار رسانه برای بهبود کسب و کار خود دریافت کنید

 

تو این مدت اولین تقویم محتواییمون رو آماده کردیم و بچه‌ها روی اون مشخص کردن چه روزهایی می‌تونن مقاله تحویل بدن. البته بعضی‌ها که پیگیرتر بودن برای تلگرام و اینستاگرام هم داوطلبانه محتوا تولید کردن که نشون می‌ده چالش داره به بخش‌های دیگه که نیاز به محتوا دارن سرایت می‌کنه.

اولین تقویم محتوای لابراتوار رسانه

 

ما تا حالا ۱۷ مقاله (شامل همین مقاله) برای چالش تهیه کردیم و مقاله‌های زیادی هم تا آخر این ماه به دستمون می‌رسه و با تیم لابراتوار رسانه و حوزه‌های فعالیتشون آشنا می‌شین.

البته براساس مقاله «۷ کاری که پس از انتشار یک پست وبلاگ انجام می‌دهید» پست‌هامون رو توی شبکه‌های اجتماعی لابراتوار رسانه هم منتشر می‌کنیم. در همین راستا یه مجله هفتگی هم ساختیم که توش تازه‌ترین مقاله‌ها به علاوه مهمترین خبرهای هفته رو منتشر می‌کنیم. این مجله هر هفته شنبه صبح برای کسانی که عضو هستن ارسال می‌شه.

لینک نسخه ۷ اردیبهشت مجله لابراتوار رسانه

 

 

 

در راستای چالش لابراتوار من خواندن مقالات زیر رو به شما توصیه می کنیم :

برند شخصی چیست و چطور محتوای خوب تولید کنیم؟

 

۷ کاری که پس از انتشار یک پست وبلاگ باید انجام دهید

 

 

این مقاله مفید بود ؟
چرا از این پست راضی نبودید ؟
تصویر کپچا

Subscribe for free resources and news updates.